Obecná pravidla
- Účastník akce je povinen se řídit následujícími pravidly, případně pokyny organizátorů.
- Porušování pravidel může vyústit ve vyloučení z akce, případně až k zákazu účastnit se budoucích akcí (ban).
- Rozhodnutí organizátora na místě je platné a konečné.
- Pravidla mohou být pro daný den upravena dle potřeby, tyto úpravy budou sděleny na ranním briefingu.
- Platí přísný zákaz vstupu do areálu s jinými zbraněmi než airsoftovými.
- Platí povinnost nasadit si před vstupem do areálu a nosit ochranné brýle po celou dobu pobytu v areálu.
- Vyřazený nebo jinak nehrající hráč se vždy označí reflexní vestou (hitmarkerem).
- Věkové limity:
- 18+ (zletilí): bez omezení, samostatný zápis.
- 15-18: musí mít doprovod 18+ a řádně vyplněný souhlas s účastí podepsaný jejich rodičem nebo opatrovníkem. Souhlas je možné stáhnout zde.
Při první účasti je nutné, aby hráče doprovodil přímo rodič nebo opatrovník – hlavní organizátor vysvětlí potenciální rizika airsoftu a zodpoví případné dotazy. - Méně než 15 let: pouze s doprovodem rodiče nebo opatrovníka.
- Účastí na akci hráč souhlasí se zveřejněním fotografií pořízených na akci.
- Na vyžádání bude vydán doklad o zaplacení příspěvku na chod areálu.
Zápis do hry
- REGISTRACE NA AKCI PROBÍHÁ OD 8:30 DO 09:50
- Kdo si nestihne změřit zbraň a zaregistovat se na akci do 10:00 nebude vpuštěn do první poloviny hry, nebo si zaplatí pokutu.
- Na opozdilce se i tak nebude čekat. Ranní nástup začíná v 10:00 a délka briefingu závisí na složitosti akce (co je potřeba vysvětlit k akci a novinkám). Ten nejde nijak zkrátit a je potřeba vše ujasnit pro hladký průběh akce.
- Pokud jedete z daleka a stane se něco na cestě, napište na FB např. : „zasekli jsem se v koloně, budeme mit zdržení… je nás tolik..“ my si pak podle toho doplánujeme akci.
- Další možnost pro hráče z daleka, je přespaní přímo na PARKU ! Kde je možnost grilování a večerního posezení. Pište na náš FB.
- Pro účast ve hře je nutné zapsat se na listinu účastníků a uhradit příspěvek na chod areálu.
- Před zápisem je nutné nechat změřit výkon zbraní se kterými bude hráč chtít hrát.
- Hráč obdrží kontrolní pásek, který předloží pro kontrolu při zápisu.
- Při zápisu obdrží hráč svoje herní číslo, které musí mít viditelně upevněno na výstroji.
Řešení problémů
- Hráči problémy mezi sebou neřeší hádkami na místě.
- Soustřely a nejasné situace řeší hrou kámen, nůžky, papír.
- V případě porušení pravidel (například nepřiznávání zásahů) je ideální postup dojít k druhému hráči, zapamatovat si jeho číslo a jít ho nahlásit organizátorům.
Zbraně a doplňky
- Účastník akce je povinen podrobit své zbraně měření úsťové energie s hranými kuličkami před zápisem na listinu účastníků a zaplacením herního poplatku.
- Zbraně nevyhovující limitům úsťové energie nebudou vpuštěny do hry.
- Uvedené limity již zahrnují toleranci a jsou skutečně tvrdým limitem.
- Pro zbraně, které měřením projdou bude vystaven kontrolní pásek. Ten je nutno předložit při zápisu do hry a poté upevnit na zbraň.
- Zbraně mohou být překontrolovány namátkou i během hry.
- Speciální kategorie zbraní (například samopaly) budou uznány organizátorem při měření.
- Je zakázáno používat binary trigger (double trigger), lasery a stroboskopy.
Zbraně HPA
- Povinný zámek regulátoru (máme skladem).
- Maximální kadence 25 RPS (krom kulometů).
- Měření na J se střílenou gramáží kuliček.
- GBR + HPA podle výkonu a předlohy zařazené do kategorií níže.
- Plnění HPA lahví
- Jeden z našich pořadatelů, Ondřej „Budlis“ Novák, plní HPA lahve pomocí baterie. Ideálně se domluvte dopředu přes jeho Facebook.
- Jedno plnění trvá cca 20 minut, tak si naplánujte včasný příjezd!
Útočná puška a ostatní
- Maximální úsťová energie: 1,7 Joule.
- Žádné speciální výhody.
- Základní kategorie, spadá sem jakákoliv zbraň která není explicitně v jiné kategorii.
- Granátomety (ruční i podvěsné) musí zasáhnout kuličkami, aby zásah platil – fungují tedy jako palné zbraně a ne jako granáty níže.
Samopaly (SMG)
- Maximální úsťová energie: 1,3 Joule.
- Maximální kadence 25 RPS.
- Nutná reálná předloha.
- Ze samopalů může být stříleno dávkou (full auto) mimo budovy.
Kulomety
- Maximální úsťová energie: 1,7 Joule.
- Nutná reálná předloha.
- Z kulometů může být stříleno dávkou (full auto) mimo budovy.
- Kulometčíci mohou „opravovat“ zasažené zbraně ostatních hráčů.
DMR
- Maximální úsťová energie: 2,3 Joule.
- Nutná reálná předloha.
- Nutná optika, minimálně 4x zvětšení.
- Nutné tlačné low-cap zásobníky.
- Nutná záložní zbraň do 1,7 Joule.
- Minimální vzdálenost pro střelbu: 20 metrů.
Manuální odstřelovací pušky
- Maximální úsťová energie: 3,3 Joule.
- Nutná záložní zbraň do 1,7 Joule.
- Minimální vzdálenost pro střelbu: 30 metrů.
Pyrotechnika
- Granáty jsou povolené pouze mechanické a plynové.
- Za úspěšné použití granátu se pro pravidla rozumí, že se granát musí aktivovat (musí z něj tedy vyletět kuličky), aby platil jako zásah.
- Při úspěšném použití granátu se počítá celá místnost jako zasažená s výjimkou hráčů za pevným krytím (například paletou).
- Chodby jsou rozděleny na sektory namalovanými čarami. Při úspěšném použití granátu jsou všichni hráči v sektoru s granátem zasaženi s výjimkou hráčů za pevným krytím.
- V budovách 6 a 7 je možné používat granáty i hodem přes překážky. Je nutné v takovém případě dbát zvýšené opatrnosti, zejména s těžšími granáty.
- Venkovní použití: úspěšně použitý granát má platný rádius vyřazení 3m (cca 5 kroků).
- Dýmovnice je možné používat pouze na nehořlavém povrchu.
- Maximální doba dýmení je 140 vteřin.
- V případě, že dojde k zapálení hřiště dýmovnicí hráči musí přerušit hru a co nejrychleji uhasit oheň.
- Jiná pyrotechnika je zakázána.
Zásahy a střelba
Střelba
- Střelba je v budovách je povolena pouze jednotlivými výstřely (semi auto) bez výjimek.
- Střelba mimo budovy je povolena pouze jednotlivými výstřely (semi auto) s výjimkou samopalů a kulometů, viz výše.
- Hráč nesmí střílet z pozic, kde neprotáhne celou zbraň, včetně zásobníku (například malé škvíry) a zadělanými okny.
- Hráč nesmí střílet naslepo, například kolem rohu nebo nad hlavou přes překážku.
- Hráč nesmí úmyslně střílet na vzdálenost menší než minimální (platí pro DMR a odstřelovací pušky).
Zásahy
- Zásah platí do jakékoliv části výstroje s výjimkou balistického štítu.
- V případě zásahu granátem je i hráč s balistickým štítem vyřazen ze hry.
- Zasažený hráč zásah ohlásí („mám“, „hit“ a podobně) a označen reflexní vestou odchází neprodleně na respawn.
- Zásah do zbraně vyřazuje danou zbraň ze hry.
- V takovém případě hráč ohlašuje zásah do zbraně („zbraň!“) a nemůže ji dále používat.
- Zasaženou zbraň může „opravit“ dotekem kulometčík, případně respawn hráče.
- Zásahy skrze škvíry v překážkách (keř, paleta, atd) platí.
- Zásahy ze střelby proti pravidlům neplatí – viz výše.
- V případě zásahu dvou hráčů navzájem ve stejnou chvíli (například boj na blízko) jsou buď vyřazení oba hráči nebo se domluví na rychlém opakování souboje.
- Zásah nožem, případně jinou chladnou zbraní platí.
- Zásah „tichou poštou“ není vynucován pravidly a záleží na hráčích jestli takový zásah uznají nebo ne.
- Doporučujeme praktikovat s namířenou zbraní a být připravený ke střelbě.
- Po uznání zásahu (například vytažením reflexní vesty) zásah není možné zpětně neuznat.
- Z hlediska etiky a fair play doporučujeme hráčům zasaženým „tichou poštou“ odejít na respawn potichu bez zbytečného vzbuzování pozornosti na svoji smrt.
- Při zásahu vlastního hráče (friendly fire) odchází na respawn hráč, který střílel a hráč zasažený zůstává na své pozici.
ROZLIŠOVÁNÍ HERNÍCH STRAN:
- Vždy rozlišovací páskou (červená, modrá…) umístěnou na obou pažích, platí i pro hráče oblečených do hejkala (ghillie suit).
- Na speciálních sobotních akcích může být toto pravidlo upraveno jinak (rozlišení podle maskovacích vzorů atd).
LETECKÁ PODPORA:
- Letecký úder je aktivní po cca 20 minutách hry (zvukový signál).
- Otevřít bednu, písknout na píštalku a zakřičet číslo budovy.
- Všichni v budově (vlastní i nepřátelé) jsou vyřazení ze hry a jdou na respawn.
- Budova je okamžitě průchozí.
- Nerespektování leteckého úderu – číslo hráče a odchází ze hřiště.
- Po zavření bedny ORGANIZÁTOREM je letecký úder znovu použitelný !