Pravidla parku

Obecná pravidla

  • Účastník akce je povinen se řídit následujícími pravidly, případně pokyny organizátorů.
  • Porušování pravidel může vyústit ve vyloučení z akce, případně až k zákazu účastnit se budoucích akcí (ban).
  • Rozhodnutí organizátora na místě je platné a konečné.
  • Pravidla mohou být pro daný den upravena dle potřeby, tyto úpravy budou sděleny na ranním briefingu.
  • Platí přísný zákaz vstupu do areálu s jinými zbraněmi než airsoftovými.
  • Platí povinnost nasadit si před vstupem do areálu a nosit ochranné brýle po celou dobu pobytu v areálu.
  • Vyřazený nebo jinak nehrající hráč se vždy označí reflexní vestou (hitmarkerem).
  • Věkové limity:
    • 18+ (zletilí): bez omezení, samostatný zápis.
    • 15-18: musí mít doprovod 18+ a řádně vyplněný souhlas s účastí podepsaný jejich rodičem nebo opatrovníkem. Souhlas je možné stáhnout zde.
      Při první účasti je nutné, aby hráče doprovodil přímo rodič nebo opatrovník – hlavní organizátor vysvětlí potenciální rizika airsoftu a zodpoví případné dotazy.
    • Méně než 15 let: pouze s doprovodem rodiče nebo opatrovníka.
  • Účastí na akci hráč souhlasí se zveřejněním fotografií pořízených na akci.
  • Na vyžádání bude vydán doklad o zaplacení příspěvku na chod areálu.

Zápis do hry

  • REGISTRACE NA AKCI PROBÍHÁ OD 8:30 DO 09:50
  • Kdo si nestihne změřit zbraň a zaregistovat se na akci do 10:00 nebude vpuštěn do první poloviny hry, nebo si zaplatí pokutu.
  • Na opozdilce se i tak nebude čekat. Ranní nástup začíná v 10:00 a délka briefingu závisí na složitosti akce (co je potřeba vysvětlit k akci a novinkám). Ten nejde nijak zkrátit a je potřeba vše ujasnit pro hladký průběh akce.
  • Pokud jedete z daleka a stane se něco na cestě, napište na FB např. : „zasekli jsem se v koloně, budeme mit zdržení… je nás tolik..“ my si pak podle toho doplánujeme akci.
  • Další možnost pro hráče z daleka, je přespaní přímo na PARKU ! Kde je možnost grilování a večerního posezení. Pište na náš FB.
  • Pro účast ve hře je nutné zapsat se na listinu účastníků a uhradit příspěvek na chod areálu.
  • Před zápisem je nutné nechat změřit výkon zbraní se kterými bude hráč chtít hrát.
  • Hráč obdrží kontrolní pásek, který předloží pro kontrolu při zápisu.
  • Při zápisu obdrží hráč svoje herní číslo, které musí mít viditelně upevněno na výstroji.

Řešení problémů

  • Hráči problémy mezi sebou neřeší hádkami na místě.
  • Soustřely a nejasné situace řeší hrou kámen, nůžky, papír.
  • V případě porušení pravidel (například nepřiznávání zásahů) je ideální postup dojít k druhému hráči, zapamatovat si jeho číslo a jít ho nahlásit organizátorům.

Zbraně a doplňky

  • Účastník akce je povinen podrobit své zbraně měření úsťové energie s hranými kuličkami před zápisem na listinu účastníků a zaplacením herního poplatku.
  • Zbraně nevyhovující limitům úsťové energie nebudou vpuštěny do hry.
  • Uvedené limity již zahrnují toleranci a jsou skutečně tvrdým limitem.
  • Pro zbraně, které měřením projdou bude vystaven kontrolní pásek. Ten je nutno předložit při zápisu do hry a poté upevnit na zbraň.
  • Zbraně mohou být překontrolovány namátkou i během hry.
  • Speciální kategorie zbraní (například samopaly) budou uznány organizátorem při měření.
  • Je zakázáno používat binary trigger (double trigger), lasery a stroboskopy.

Zbraně HPA

  • Povinný zámek regulátoru (máme skladem).
  • Maximální kadence 25 RPS (krom kulometů).
  • Měření na J se střílenou gramáží kuliček.
  • GBR + HPA podle výkonu a předlohy zařazené do kategorií níže.
  • Plnění HPA lahví
    • Jeden z našich pořadatelů, Ondřej „Budlis“ Novák, plní HPA lahve pomocí baterie. Ideálně se domluvte dopředu přes jeho Facebook.
    • Jedno plnění trvá cca 20 minut, tak si naplánujte včasný příjezd!

Útočná puška a ostatní

  • Maximální úsťová energie: 1,7 Joule.
  • Žádné speciální výhody.
  • Základní kategorie, spadá sem jakákoliv zbraň která není explicitně v jiné kategorii.
  • Granátomety (ruční i podvěsné) musí zasáhnout kuličkami, aby zásah platil – fungují tedy jako palné zbraně a ne jako granáty níže.

Samopaly (SMG)

  • Maximální úsťová energie: 1,3 Joule.
  • Maximální kadence 25 RPS.
  • Nutná reálná předloha.
  • Ze samopalů může být stříleno dávkou (full auto) mimo budovy.

Kulomety

  • Maximální úsťová energie: 1,7 Joule.
  • Nutná reálná předloha.
  • Z kulometů může být stříleno dávkou (full auto) mimo budovy.
  • Kulometčíci mohou „opravovat“ zasažené zbraně ostatních hráčů.

DMR

  • Maximální úsťová energie: 2,3 Joule.
  • Nutná reálná předloha.
  • Nutná optika, minimálně 4x zvětšení.
  • Nutné tlačné low-cap zásobníky.
  • Nutná záložní zbraň do 1,7 Joule.
  • Minimální vzdálenost pro střelbu: 20 metrů.

Manuální odstřelovací pušky

  • Maximální úsťová energie: 3,3 Joule.
  • Nutná záložní zbraň do 1,7 Joule.
  • Minimální vzdálenost pro střelbu: 30 metrů.

Pyrotechnika

  • Granáty jsou povolené pouze mechanické a plynové.
  • Za úspěšné použití granátu se pro pravidla rozumí, že se granát musí aktivovat (musí z něj tedy vyletět kuličky), aby platil jako zásah.
  • Při úspěšném použití granátu se počítá celá místnost jako zasažená s výjimkou hráčů za pevným krytím (například paletou).
  • Chodby jsou rozděleny na sektory namalovanými čarami. Při úspěšném použití granátu jsou všichni hráči v sektoru s granátem zasaženi s výjimkou hráčů za pevným krytím.
  • V budovách 6 a 7 je možné používat granáty i hodem přes překážky. Je nutné v takovém případě dbát zvýšené opatrnosti, zejména s těžšími granáty.
  • Venkovní použití: úspěšně použitý granát má platný rádius vyřazení 3m (cca 5 kroků).
  • Dýmovnice je možné používat pouze na nehořlavém povrchu.
  • Maximální doba dýmení je 140 vteřin.
  • V případě, že dojde k zapálení hřiště dýmovnicí hráči musí přerušit hru a co nejrychleji uhasit oheň.
  • Jiná pyrotechnika je zakázána.

Zásahy a střelba

Střelba

  • Střelba je v budovách je povolena pouze jednotlivými výstřely (semi auto) bez výjimek.
  • Střelba mimo budovy je povolena pouze jednotlivými výstřely (semi auto) s výjimkou samopalů a kulometů, viz výše.
  • Hráč nesmí střílet z pozic, kde neprotáhne celou zbraň, včetně zásobníku (například malé škvíry) a zadělanými okny.
  • Hráč nesmí střílet naslepo, například kolem rohu nebo nad hlavou přes překážku.
  • Hráč nesmí úmyslně střílet na vzdálenost menší než minimální (platí pro DMR a odstřelovací pušky).

Zásahy

  • Zásah platí do jakékoliv části výstroje s výjimkou balistického štítu.
  • V případě zásahu granátem je i hráč s balistickým štítem vyřazen ze hry.
  • Zasažený hráč zásah ohlásí („mám“, „hit“ a podobně) a označen reflexní vestou odchází neprodleně na respawn.
  • Zásah do zbraně vyřazuje danou zbraň ze hry.
  • V takovém případě hráč ohlašuje zásah do zbraně („zbraň!“) a nemůže ji dále používat.
  • Zasaženou zbraň může „opravit“ dotekem kulometčík, případně respawn hráče.
  • Zásahy skrze škvíry v překážkách (keř, paleta, atd) platí.
  • Zásahy ze střelby proti pravidlům neplatí – viz výše.
  • V případě zásahu dvou hráčů navzájem ve stejnou chvíli (například boj na blízko) jsou buď vyřazení oba hráči nebo se domluví na rychlém opakování souboje.
  • Zásah nožem, případně jinou chladnou zbraní platí.
  • Zásah „tichou poštou“ není vynucován pravidly a záleží na hráčích jestli takový zásah uznají nebo ne.
  • Doporučujeme praktikovat s namířenou zbraní a být připravený ke střelbě.
  • Po uznání zásahu (například vytažením reflexní vesty) zásah není možné zpětně neuznat.
  • Z hlediska etiky a fair play doporučujeme hráčům zasaženým „tichou poštou“ odejít na respawn potichu bez zbytečného vzbuzování pozornosti na svoji smrt.
  • Při zásahu vlastního hráče (friendly fire) odchází na respawn hráč, který střílel a hráč zasažený zůstává na své pozici.

ROZLIŠOVÁNÍ HERNÍCH STRAN:

  • Vždy rozlišovací páskou (červená, modrá…) umístěnou na obou pažích, platí i pro hráče oblečených do hejkala (ghillie suit).
  • Na speciálních sobotních akcích může být toto pravidlo upraveno jinak (rozlišení podle maskovacích vzorů atd).

✈️ LETECKÁ PODPORA:

  1. Letecký úder je aktivní po cca 20 minutách hry (zvukový signál).
  2. Otevřít bednu, písknout na píštalku a zakřičet číslo budovy.
  3. Všichni v budově (vlastní i nepřátelé) jsou vyřazení ze hry a jdou na respawn.
  4. Budova je okamžitě průchozí.
  5. Nerespektování leteckého úderu – číslo hráče a odchází ze hřiště.
  6. Po zavření bedny ORGANIZÁTOREM je letecký úder znovu použitelný !